Nekupujte levné parfémy a nejlevnější parfémy na internetu

15.09.2009 22:52

Lehce se zhoršující situace na českém internetu, kdy lidé baží po levných a nejlevnějších parfémech, mě přiměla napsat tento článek, který vám přinese vhled co celé problematiky.

Předně bych chtěl zdůraznit, že většina z nás si nikdy nekoupila parfém, ale vůni. Ale protože množství lidí hledá levné parfémy a nejlevnější parfémy, budu v tomto článku používat výraz parfém, i když se jedná o vůni.

Než se „levný parfém“ dostane k vám

Než se levný parfém dostane k vám, uběhne dlouhá doba. Ve světě je jenom málo velkých výrobců parfémů, největší z nich je Procter & Gamble, jako druhou bych jmenoval Coty. Procter & Gamble má ve svém portfoliu např. parfémy Dolce & Gabbana, Gucci, Hugo Boss, Lacoste, Rochas, Puma, Alfred Dunhill, Bruno Banani, Mexx, Naomi Campbell, Valentino a desítky dalších. (Nebudu zde rozebírat, že výrobce není často výrobce, ale spíše "producent").

Od výrobce jdou parfémy (občas přes velkodistributora a importéra) k největším odběratelům, což jsou často řetězce jako je Marionnaud, Douglas nebo Sephora. Ty dělají skutečně velký objem. Vždyť jenom třeba Marionnaud má více jak 1 220 obchodů.

A teď pozor: pokud se parfémy neprodají rychle (kdy jsou čerstvé - viz níže) v kamenných obchodech, jdou do internetových obchodů. Ano, nejdříve jsou v kamenných a až po čase se přestěhují. Můžete si také všimnout, že e-shopy nemají nejnovější novinky.

Parfémy se sice nemusí přemisťovat fyzicky, nebo se přemisťují jenom ve velkých baleních. Ale stárnou – a ztrácí na kvalitě. Zboží přitom může změnit majitele několikráte. Stále se převáží a špatně skladuje (viz níže).

Dalším problémem je převoz po Zemi. Výrobci prodávají stejné parfémy v různých zemích za různé ceny. Internetové obchody dělají to, že nakupují od prodejců, kteří nakupují tyto parfémy v levných zemích (většinou se jedná o Arábii, případně Asii). Převoz a skladování po celé Zemi samozřejmě parfémům škodí.

Luxusní (jako skutečně luxusní) značky parfémů dávají každému svému parfému výrobní číslo. I tak velcí světoví prodejci jako FragranceNet.com ničí tato čísla, aby se nepoznalo, odkud berou své parfémy.

U českých e-shopů je navíc ta nevýhoda, že nejsou schopny jednat se skutečnými velkoobchodníky, o výrobcích ani nemluvě. Důvodem je to, že nakupují v příliš malých objemech na to, aby s nimi někdo jednal. Zboží tak putuje přes několik prostředníků, doba se prodlužuje a kvalita dále klesá. Sice jsou potom parfémy levné a levnější, ale za jakou cenu?

Skladování parfémů je extrémní problém

Skladování parfémů je velký problém. Parfém je svým složením určen k tomu, aby se z kapalného skupenství přeskupoval do plynného. Takže má tendenci unikat, mísit se a vyčichat. Navíc má tendenci dále „pracovat“ (podobně jako víno).

Ano, parfémy, levné i drahé, se kazí. V podstatě vám parfém nevydrží déle než jeden rok – i kdybyste měli sebelepší skladování. Proto nemá cenu skladovat parfémy dlouhou dobu.

Parfém se ničí teplotou, vzduchem a světlem. Ideální skladování je tak v ledničce v alobalu (odkaz vede na dobrý článek, i když obsahuje několik chyb).

A nyní onen zádrhel: vy si opravdu myslíte, že vaše online parfumerie skladuje parfémy v tmavých mrazácích? Ne, skladuje je s co nejmenšími náklady, aby vám mohla dodat „levné a nejlevnější parfémy“.

Stejný parfém je jiný parfém

Stejný parfém se většinou vyrábí na různých místech světa. Anebo se vyrábí na jednom místě, ale pro různé trhy – a tak je různý. Základ je stejný, ale doplňky nebo koncentrace se mohou lišit. Díky tomu má trochu jiný výraz, trochu jinou kvalitu, délku, po kterou bude vonět atd. Jednoduše: když chcete levný parfém, musí se někde něco ubrat. Navíc různé trhy požadují po „parfémech“ různé vlastnosti.

Parfém tak může být levnější, ale na něčem je potřeba ušetřit.

Zatímco kamenná parfumerie v Paříži (ano, i místo koupě je důležité) bude mít parfém vyrobený ve Francii s kvalitním složením, vy budete mít levný parfém koupený v českém e-shopě vyrobený v zemích třetího světa s jemně pozměněným složením. Vyberte si, co chcete.

Levný parfém přes internet je risk 

Po té, co jsem se tyto informace dozvídal přímo od internetových prodejců (ano, hovořili o tom se mnou) a pročítal diskuze na Basenotes.net (kde je na toto téma množství informací – viz odkazy níže), jsem ztratil důvěru v internetové prodejce.

Zkusil jsem ještě test: Napsal jsem do jednoho z největších českých e-shopů prodávajících levné parfémy, z jakých zemí nakupují parfémy. Jejich odpověď byla prudce vyhýbavá.

Důkaz místo slibů – test parfémů

Poslední test jsem udělal náhodou. Vzal jsem si balení dvou stejných „parfémů“, které jsem koupil na konci června v Harrods v Londýně (nyní je půlka září). Parfém nalevo – tmavý – byl celou dobu skladován v krabičce. Parfém napravo byl v relativně tmavé koupelně. Přesto vidíte, k jak velké změně barvy za ty dva a půl měsíce po otevření a skladovaní v ne dokonalé tmě došlo.

Test: nekupujte levné parfémy, vidíte, jak to dopadá
 

Osobně mohu potvrdit (na základě testu vůně), že stejný parfém zakoupený v kamenném obchodě jako je Harrods nebo Douglas na Kärntnerstraße ve Vídni voní jinak než ten samý koupený na StrawberryNET.com. (U FragranceNet.com jsem měl spíše štěstí).

Pokud tedy chcete mít jistotu, že váš parfém bude opravdu kvalitní a skutečně nádherný, nakupujte ve značkových kamenných prodejnách na Západě.
Osobně nemám zatím takovou důvěru v žádný český e-shop, abych zde nakupoval „parfémy“.

Doporučené čtení k tématu, kde jsou informace z článku dále rozvinuty:

https://www.community.basenotes.net/showthread.php?p=1145971
https://community.basenotes.net/showthread.php?p=772510
https://community.basenotes.net/archive/index.php/t-221023.html
https://community.basenotes.net/showthread.php?t=207044

 

Nově přidané odkazy:

https://www.amazon.com/Perfect-Scent-Inside-Perfume-Industry/dp/0805080376 - autor knihy je novinář prestižního časopisu The New Yorker. Dva roky strávil tajně u výrobců Hermés a Coty a pak zveřejnil, jak funguje průmysl s vůněmi

https://perfumeshrine.blogspot.com/2008/02/dirty-secrets-of-grey-market-fakes.html - článek popisující fungování šedého trhu s parfémy

Další články a diskuze:

https://community.basenotes.net/showthread.php?t=235649

https://blog.fragrancedirect.co.uk/the-perfume-market-289.html

https://www.bized.co.uk/current/mind/2004_5/300505.htm

https://espinosaiplaw.com/wordpress/?p=14

P. S. Pokud mi některý e-shop průkazně doloží, jak dováží parfémy co nejvíce napřímo (řekněme jeden až dva mezičlánky mezi ním a výrobcem) a jak má ošetřeno skladování pro všechny své parfémy, rád jej zde zveřejním a udělám mu reklamu. Pište mi prosím na nemec@elegantne.cz.

 

P. P. S. Nasadil jsem na tento web reklamní systém Google AdSense. V důsledku toho se pod tímto článkem objevují reklamy na e-shopy prodávající "parfémy"...

P. P. P. S. V roce 2010 začala moje online marketingová agentura poskytovat SEO a další služby v oblasti internetového marketingu parfumerii Parfums.cz.

 

Přečtěte si heslo Parfémy a vůně v Encyklopedii módy.
 

Napsal Robert Němec 15. září 2009.

Zpět

Diskusní téma: Nekupujte levné parfémy a nejlevnější parfémy na internetu

Datum 20.09.2022

Vložil Wajtekopizify

Titulek opizify annepe Sope

Odpovědět

stx21 Sope annepe Sope apartamenty komfort augustow apartamenty ziolowa augustow noclegi pracownicze nieopodal suwalk noclegi wojciech augustow noclegi augustow nadrzeczna

Datum 08.09.2020

Vložil LindaWix

Titulek Curving a Bullet in Insane Ways

Odpovědět


Datum 09.07.2015

Vložil Zdenka.S.

Titulek Originál parfémy z internetu

Odpovědět

tak o ani náhodou, souhlasím s názorem pana Němce. Několikrát jsem si takto neskutečně nalítla v e-shopu na Praze 1 .V kamenné parfumérii výdrž Omnia Bulg. neskutečná, voněla i druhý den, a když jsem zakoupila tutéž ve zmíněném e-shopu výdrž půl hodiny. A když jsem to reklamovala, tak byl tam šéf, který mi pomalu vyhrožoval, když to dám na ČOI. Dokumentaci mám uloženou. Takto jsem se spálila několikrát. ty vůně jsou slabší, nevydrží ani hodinu. Takže nejsem tak bohatá, abych se voněla každou hodinu. Radši si připlatím a navoním se jednou za den.

Datum 31.05.2015

Vložil Hugo Boss

Titulek Hezky :)

Odpovědět

Hezký článek. Hezká optimalizace na KW levné parfémy a nejlevnější parfémy :)

Datum 18.01.2015

Vložil tgbrduxhu

Titulek fcucf yhqky for 21% emdogb4

Odpovědět

Datum 17.01.2015

Vložil ztbwgaugx

Titulek xuawo ntmhx for 15% wrxyyf0

Odpovědět

Datum 29.08.2014

Vložil Kat

Titulek Levné parfémy

Odpovědět

Já většinou prostě a jednoduše koukám na srovnávač cen, většinou se tam objeví něco fakt levného... :) Třeba zde: https://www.hyperzbozi.cz/parfemy

Datum 19.08.2014

Vložil Radek

Titulek Bulgari Aqua Marine

Odpovědět

Pravda. Pokud jsem byl v zahraničí, kupoval jsem parfémy pokaždé na letišti. Kvalita zaručena. Teď jsem v ČR a dvakrát jsem koupil Bulgari z e-shopů. Po 2 měsících přestaly oba vonět. Jde cítit jen alkohol. Jsem naštvanej, protože ten parfém jinak voní ještě druhý den na kůži.

Datum 31.03.2014

Vložil Monika

Titulek parfémy

Odpovědět

Abych ušetřila, kupuju parfémy přes https://vune.hyperzbozi.cz – vždy levnější než v obchodě!

Datum 25.07.2013

Vložil Miroslava

Titulek Kvalitní parfumerie

Odpovědět

Souhlasím s článkem a doporučuji nakupovat parfémy pouze u spolehlivých dodavatelů. Například www.cosmo.cz - jeden z prvních internetových obchodů s vůněmi. Většinou nakupuji u nich a jsem spokojená.

Magazín o módě

Fotogalerie a reportáž z plesu ve Vídni

04.03.2012 19:02
Měl jsem to milé potěšení zúčastnit se plesu Rudolfina Redoute, což je nejstarší ples ve Vídni, který pořádá studentská organizace. Lidé a prostory Plesy se ve Vídni konají především v císařském Hofburgu. A i když Pupp v Karlových Varech nebo Žofín v Praze jsou překrásné prostory, přeci jenom...

Správný dress code na plesy a nejčastější porušování etikety

30.01.2012 01:32
Mnoho Čechů neví, jak se správně obléknout na ples a váhá nad tím "co si vzít na sebe". Proto jsem se rozhodl sestavit tento základní přehled etikety na plese (především z hlediska oděvu, jedná se tedy o spíše o dress code) pro dámy i pány. Zmíním jenom základní prohřešky a pravidla etikety....

Jak fungují projekty „Co máte dnes na sobě?“ (pro dámy i pány)

01.08.2010 14:00
Na Facebooku jsem vytvořil dvě stránky (zvlášť pro dámy a zvlášť pro pány), prostřednictvím kterých můžete nahrávat fotografie se svým outfitem. Ostatní pak mohou hodnotit, jak se jim váš styl oblékání líbí, případně, co by na něm vylepšili. Jak to celé funguje Existuje zvláštní stránka pro...

Novinky v oblékání v londýnských klubech – jaro/léto 2010

08.03.2010 18:41
Měl jsem to potěšení zúčastnit se London Fashion Week Autumn/Winter 2010 v únoru 2010. Při této příležitosti jsem měl tu čest navštívit několik party jak na samotném London Fashion Week, tak v luxusních londýnských klubech. Jaká je tedy aktuální móda v londýnských klubech? (Pokud jste nečetli můj...

Dámské klobouky a zimní čepice ve Vídni

14.11.2009 15:35
Sháníte dámský klobouk nebo zimní čepici a zdá se vám výběr v českých obchodech omezený? Uvažujete, kde nakoupit klobouky ve Vídni? Při své nedávné návštěvě Vídně jsem objevil obchod, který má ohromný suterén plný nádherných dámských klobouků a čepic. Najdete jej na počátku Kärntner Str., nedaleko...

Jak se oblékají v londýnských klubech

15.10.2009 19:57
V létě 2009 se mi díky našemu novému joint venture podařilo navštívit několik luxusních klubů v Londýně. Ze všech klubů, co jsem kdy kde navštívil, musím říci, že nejlépe se v klubech („diskotékách“) oblékají právě v Londýně (nemám ale zkušenosti z USA). Dovnitř se jen tak nedostanete Předně je...

Nekupujte levné parfémy a nejlevnější parfémy na internetu

15.09.2009 22:52
Lehce se zhoršující situace na českém internetu, kdy lidé baží po levných a nejlevnějších parfémech, mě přiměla napsat tento článek, který vám přinese vhled co celé problematiky. Předně bych chtěl zdůraznit, že většina z nás si nikdy nekoupila parfém, ale vůni. Ale protože množství lidí hledá levné...

Etický kodex diskuzí na Elegantně.cz 1.0

10.02.2009 18:52
Jsem velmi rád za každý příspěvek do diskuze. Protože mám ale rád diskuzi na úrovni, jsem nucen na tomto „pozemku“, doméně elegantne.cz stanovit níže uvedená pravidla diskuzí: Na tomto webu diskutují dámy a gentlemani. Pokud se někdo podle toho nechová, bude jeho/její příspěvek bez upozornění, bez...

Módní trendy na podzim 2008

28.09.2008 22:07
Předem upozorňuji, že uvedené módní podzimní trendy jsem vypozoroval v zahraničí. Nezaručuji, že se tím bude někdo řídit v naší banánové republice. Nemluvě o tom, že k nám prodejci vozí rok staré kolekce (což je bohužel fakt). Módní trendy na podzim 2008 pro dámy Hlavní tendencí je elegance, až...

Sledujete zkušební vydání Elegantně.cz

30.07.2008 12:57
Pokud jste se dostali na tento web, patříte pravděpodobně k těm několika málo vyvoleným, kterým jsem poslal odkaz ještě před oficiálním spuštěním. Budu rád, pokud mi napíšete jakékoli nápady, připomínky nebo hlášení chyb na nemec@robertnemec.com. Velmi vám předem děkuji. Na stránkách jako je tato...

© Němec Marketing, s. r. o. a internetová agentura Robert Němec, 2008-2010. Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu předávám naší advokátní kanceláři. Pánská a dámská móda a vše týkající se oblečení.